vineri, martie 28, 2008

Rostind Basarabia, dupa 90 de ani

«A rosti numele Basarabia e una cu a protesta contra dominatiei rusesti. Numele Basarab si Basarabeni exista cu mult inaintea vremii in care acest pamant devenise romanesc; acest nume singur este o istorie intreaga.» (Mihai Eminescu)

«Basarabia e pamant romanesc. E pamantul lui Stefan cel Mare. Imi pare rau, eu sunt mai savant ca Stefan cel Mare. Dar, pe langa el, eu sunt un maturator. Si n-am eu dreptul sa renunt la pamantul asta. Daca-mi scoateti ochii, se gaseste vreun roman sa ma duca la mancare, la culcare si sa-mi dea sa mananc. Si nici atunci nu recunosc ca Basarabia e ruseasca.» (Petre Tutea)

«Daca ar fi existat o vointa politica manifestata din partea Romaniei, atunci demult Moldova s-ar fi intors in componenta Romaniei. Daca ar fi existat o astfel de tendinta nationala, de reunificare a teritoriului sau, ea ar fi obtinut aceasta. Rusia nu este astazi in stare sa se impotriveasca.»(Vladimir Bucovski, Brasov, 2006)


Cititi un articol interesant aici : http://www.civicnet.info/Articol.asp?ID=3984 .. pentru cei ce ii intereseaza subiectul...

1 comentarii:

Anonim spunea...

na că eu scriu cu diacritice...
e rândul tău :)

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.